sobota, października 19, 2013

Konbanwa ;)

Dzisiejsza notka będzie o czymś wyjątkowym jak dla mnie, jak wskazuje tytuł temat wpisu będzie dotyczył uczuć. Dokładniej notka będzie dotyczyła miłości w Japonii, czyli jak to pary, małżeństwa w Japonii okazują sobie uczucia. Oczywiście są pewne różnice, głównie pod względem kulturowym niż u nas. U nas to że para trzyma się za ręce podczas spaceru miastem czy parkiem, całują się, przytulają itd. to jest normalnie, ale czy tak jest w Azji ?

No więc tak zacznę może od tego, że bardzo rzadko zdarza się żeby w Japonii matka całowała swoje dziecko, często jednak delikatnie  poklepuje swoją pociechę, żeby dziecko miało poczucie bezpieczeństwa. ( wiem, że troszkę dziwnie zaczynam tę notkę, od dzieci, tym bardziej, że osoby które mnie znają wiedzą jaki jest mój stosunek do małych dzieci... ehhh po prostu nie przepadam, ale w sumie zaczynamy od najmłodszego pokolenia hehe ). W Japonii jeśli matka ma synka to nie uczy go sprzątania i innych prac domowych, a wręcz większość tego typu czynności wykonuje za niego kładąc nacisk na edukację i uprawianie sportu u swojego potomka. Córeczki jednak są świetnie wyszkolone w obowiązkach domowych ( haha chciała bym umieć gotować, moja mama nie kładła nacisku na moją naukę obowiązków domowych, tak że moja cecha bałaganiary przejęła ster heh ).

Jeśli chodzi o młode pary. Muszą się one powstrzymywać od okazywania uczuć w towarzystwie starszego pokolenia. Trzymanie się za ręce, czy niewinne pocałunki nie są mile widziane. Ludzie nie całują się na ulicach, ale w Tokio na przykład można spotkać dużo par trzymających się za ręce i obejmujących się. W dużych miastach parki zasłynęły jako miejsca dla zakochanych.
Można spotkać się z opinią, że w Japonii nie rozmawia się o romantyzmie, ale to nie jest do końca prawda, bo w Japońskich związkach nie brak romantyzmu i nie koniecznie musi się on objawiać trzymaniem się za ręce na ulicy, po prostu wolą trochę prywatności, niż publiczne okazywanie uczuć.
Przechodząc do małżeństw. W Japonii żona okazuje mężowi szacunek w towarzystwie. Jest cichutka tak jak by na dalszym planie, za to w domu zajmuje silną pozycję ;) wszyscy się jej słuchają. W towarzystwie jest tak, że jeden z małżonków podkreśla negatywne cechy drugiego po to żeby rozmówca czół się lepszy. Niestety jest tak, że to często kobiety muszą być tymi gorszymi i chwalić swojego męża przy czym delikatnie tak jakby uważać siebie za gorszę od mężów, ale to tylko w towarzystwie jak wspomniałam, bo tak na prawdę Japończycy szanują swoje żony.


No i to chyba na tyle jeśli chodzi o związki małżeńskie w Japonii. Głównie różnice widać w starszych pokoleniach, które są bardziej związane z kulturą, gdzie to żona była uległa i musiała być posłuszna, brak jakichkolwiek uczuć. Na szczęście teraźniejsze pary i małżeństwa mają troszkę lepiej ;)




Mam nadzieję, że notka wam się podobała ;) mam nadzieję, że na następną notkę uda mi się skończyć rysunki i wam je tutaj przedstawić, a jak nie to może coś innego wymyślę ;)
Możecie też podawać swoje propozycje na następne wpisy, także czekam na szczere komentarze, nie bójcie się krytykować.

Sayonara ;*



You Might Also Like

1 komentarze