Japanese / Asian autum / fall + kilka słów wyjaśnienia

środa, września 24, 2014



Witam Was serdecznie moje pandy ^^

Miałam zamiar troszkę inaczej zacząć i od razu rozwinąć temat, ale stwierdzam, że tak na prawdę moja praca idzie na marne, bo tyle razy się produkowałam i rozpisywałam na pewien temat, a i tak zauważyłam, że nie dociera to do wszystkich. Dokładnie chodzi o to dlaczego na moim blogu są poruszane takie, a nie inne tematy, skoro blog nosi taką nazwę, że za mało mangi i anime itd. Więc powtórzę to raz jeszcze i po raz ostatni. Blog nosi nazwę "my Little Otaku world" dla tych któerzy nie rozumieją po polsku to brzmi mniej więcej "mój mały świat otaku" no tutaj podbno leży problem, a jak dla mnie nie ma żadnego problemu. Ten blog to jest "MÓJ ŚWIAT" słowa klucze w nazwie, więc dodaję tutaj posty o tematyce, która mnie interesuje, jestem otaku, dlatego też takie słowo w nazwie, ale to nie znaczy że będę pisac tylko o mandze i anime, przecież otaku (w rozumieniu polskim) to nie tylko M&A ale też kultura Japonii jak i całej Azji przynajmniej według mnie tak jest. Więc dobra jestem otaku kocham M&A ale też jara mnie kultura kraju, z które pochodzi anime, manga i inne rzeczy z tym powiązane, wszystko łączy się w jedno, czyż nie?
Jak myślicie mam rację ?

Jeśli komuś się coś jeszcze nie podoba to niech pisze, czy coś ;3

Dobra to tyle jesli chodzi o to drobne wyjaśnienie, a teraz przejdźmy do właściwego tematu.

Jesień w Japonii (od razu mówię, że mogą się pojawić elementy innej azjatyckiej kultury, ale głównie się skupię na moim ukochanym kraju jakim jest Japonia ;3


Zaczął się już okres jesieni, jak dla mnie jest to piękna pora roku i taka jest tylko że większość z nas patrzy na to zupełnie inaczej i opinia Polaków na temat tej pory roku jest zupełnie inna niż Japończyków, więc wychodzi na to że popieram opinię Japończyków i to nie dlatego że facynuje mnie Japonia i wgl, ale po prostu inaczej na to patrze niż wszyscy, z resztą sami się przekonajcie ;)
W Japonii jesień to najlepszy okres na wypoczynek, szczególnie jeśli chodzi o początek tej pory roku, z resztą jak u nas jest to wspaniały okres, piękny krajobraz, słoneczne dni, może troszkę chłodne, ale można aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu w miłym otoczeniu ^^ .

Na jesień jest oranizowane wiele wydarzeń społecznych. 
Jednym z takich wydażeń jest O- tsukimi, czyli podziwianie księżyca, według kalendarza księżycowego pełnia przypada w połowie sierpnia i września. Wtedy w Japonii ludzie wybierają najdogodniejsze miejsce żeby podziwiać księżyc. Przygotowuje się przekąski, najczęściej ryżowe ciastka i sake, wtedy całą rodziną zbierają się w danym miejscu i spędzają razem czas przy blasku księżyca 
Kolwjnym wydarzeniem jest Undo-kai czyli festiwal sportu. Jednak na tym festiwalu uprawia się tylko sporty, w których nie ma piłki. Uczestników dzieli się na dwie grupy, na czerwonych i białych. Głównymi uczestnikami są dzieci i młodzież, gdyż najczęściej organizatorami festiwalu są szkoły. Rodzice chętnie przychodzą oglądać swoje dzieci w rywalizacjach sportowych takich ja bieg na 100m, przeciągnie liny itp. Uczestnicy są dopingowanie przez cheerleaderki. 
Japoński cheerleading nie jest tylko dla kobiet. Przynajmniej połowa z drużyny to mężczyźni ^^ 

Interesującymi dyscyplinami sportu są między innymi "wyścig pożyczony" i  "wyścig jedzenia chleba "
"wyścig pożyczony"polega na tym że uczestnicy dostają listę przedmiotów i muszę te przedmioty pożyczyć od widowni, a potem dobiec z nimi do mety, natomiast "wyścig jedzenia chleba " polega na biegu ze związanymi rękoma na plecha i na trasie odgryzanie ze sznurków drożdżówki. 

W Polsce jesień to czas depresji, jednak w Japonii jest zupełnie przeciwnie. Japończycy twierdzą, że ludzie są wtedy głębiej zamyśleni. Dla Japończyków jesień to czas odpoczynku i spędzania aktywnie czasu np. uprawiając sport, jest to okres sprzyjający rozwojowi sztuki.

I widzicie, zupełnie nie rozumiem polskiej logiki, przecież jesień jest piekna <3 

Teraz żeby nie było tak szytwno xd może troszkę azjatyckiej jesiennej mody ;) 






Na zakończenie kilka zdjęć jesieni w anime ;3 
Na dzisiaj to tyle ;3 

Ja ne !

You Might Also Like

0 komentarze