Slow Jogging !

wtorek, września 09, 2014

Wampirek samuraj wita Was bardzo serdecznie ;)
Dzisiaj przedstawię Wam coś innego niż dotychczas, bo będzie to powiedzmy, że temat sportowy, no bo w sumie tak, chodzi tutaj o sport, ale w innym wymiarze niż spotykacie się z nim na co dzień.

Co mnie zainspirowało? Powidzmy, że coraz bardziej zaczynam o siebie dbać po mimo tego, że nie mam za wiele czasu. Zaczęłam w sumie jakoś od połowy wakacji. Co ja takiego robię jeśli chodzi o sport w moim życiu i dlaczego wzięłam się za to ? Odpowiedź na to pytanie jest prostę, może nie uprawiam sportu na wielką skalę, nie jestem typem sportowca, ale jak każdy wie, a przynajmniej powinien wiedzieć sport odgrywa ważną rolę w życiu człowieka, może nie tyle co jakiś wielki wysiłek fizyczny, ale wystarczy nawet wyjść na spacer, a nie tylko siedzieć na tyłku przed telewizorem, czy komputerem. Ja wzięłam się za jogę, ćwiczenia rozciągające, ćwiczenia mięśni klatki piersiowej i nóg oraz pupy ;D czasami jeszcze sobie pobiegam, ale z racji że nie mam za wiele czasu i warunków to biegam w domu w miejscu, to daje tyle co bieganie na bierzni ^^ (nniestety nie mam takiego urządzenia w domu, bo nie mam na to miejsca).

Mniejsza o to, w dzisiejszym poście poruszę tamat "slow jogging" jest to coś w stylu treningu biegowego, a skoro taki temat pojawia się na moim blogu to znaczy że ma związek z Japoinią ;3 proste.

Nie przedłużając już więcej zapraszam Was kochani do zapoznania się ze "slow jogging"


Slow Jogging to trening biegowy opracowany przez japońskiego profesora Tanakę, który badał wpływ poszczególnych dyscyplin sportowych na zdrowie i samopoczucie ludzi. Ten rodzaj treningu polega na wolnym truchtaniu, wolniejszym od chodzenia dlatego "slow" (tak wiem na początku brzmi to dziwnie, bo jak coś wolniejszego od chodzenia można zaliczać do sportu i że to wgl daje jakieś rezultaty, ale spokojnie wszystko wyjaśni się dalej). Dzisiaj slow jogging jest bardzo popularny i nie tylko wśród Japończyków.

Dlaczego warto uprawiać slow jogging ?

Naturalny i nieobciążający jogging bardzo dobrze wpływa na poprawę samopoczucia wśród ludzi. Badania wskazują że podczas uprawiania tego sportu przy takim samym czasie i dystansie można spalić nawet dwa razy więcej kalorii niż przy normalnym chodzeniu, ciekawe czyż nie ? 
Slow jogging ma też wpływ na kondycję umysłową. Zależnie od tego ile i jak się ruszamy liczba komórek mózgowych może maleć lub wzrastać. Im mniej się ruszamy tym więcej naszych komórek mózgowych obumiera. 
Slow Jogging przez 6 miesięcy trzy razy w tygodniu przez godzinę pomaga zwiększyć ilość komórek mózgowych. 

Jak trenować slow jogging ?

Oto kilka podstawowych zasad :

☆Bieg jest bardzo powolny, nawet bardzo, na tyle wolny że można swobodnie prowadzić rozmowę z kimś, podczas treningu nie zmęczymy się ani nasz oddech się nie przyspieszy jak przy normalnym bieganiu. Osoba trenująca slow jogging jest nawet wyprzedzana przez normalnych spacerowiczów, więc naprawdę to musi być wolne tempo, średnia prędkość to 3-4 km/h .

☆Lądowanie na śródstopiu. Podczas joggingu powinno się miękko lądować na śródstopiu używająć naturalnych amortyzatorów w stopach ;) długość kroku powinna stanowić 1/3 normalnego kroku przy lądowaniu na pięcie. Nie wolno tego mylić z bieganiem na palcach tak jak biega się standardowo. 

☆ Sylwetka podczas treningu - podbródek skierowany w górę, wyprostowana sylwtka, wzrok na wysokości horyzontu. Taka pozycja sprzyja naturalnemu ruchowi ciała. 

☆ Oddech- organizm sam dostosuje oddech do wykonywanej czynności, wiec tutaj nie ma specjalnej techniki. 

☆Wystarczy truchtać 30-60 minut, a jeśli ktoś ma problem z czasem to może zacząć od 10 minut. Trening powinno się powtarzać przynajmniej 3 razy w tygodniu. 



Najważniejsze to pamiętać o tym że nawet najmniejszy, minimalny wysiłek fizyczny przez kilka minut dziennie dużo daje, poprawia samopoczucie i zdrowie, a także do naszej urody, bo w końcu ruch to też jeden ze sposobów dbania o swój wygląd ;3 


Na dzisiaj to tyle mam nadzieję, że notka była ciekawa i zainspirowała Was moi drodzy ;*

Oyasumi ~ 




You Might Also Like

0 komentarze