Meri Kurisumasu

wtorek, grudnia 23, 2014


Witam Was bardzo serdecznie ;)

Jak można się domyśleć dzisiejszy post będzie w klimacie świątecznym, czas najwyższy żeby mój blog stał się "świąteczny" chociaż na te pare dni ^^ 

Nie będę się rozpisywać na temat tradycji świątecznych w Japonii, ponieważ po pierwsze zaraz muszę się wziąć za pieczenie ciastek, bo jutro wigilia a ja jak zwykle w lesie xd dopiero wczoraj skończyłam prezent dla mojego misia i w sumie jestem nieco zawiedziona bo myślałam, że będzie to lepiej wyglądało, no ale trudno mam nadzieję, że się ucieszy chociaż troszkę, a drugim powodem jest to, że już kiedyś opisywałam Japońskie święta Bożego narodzenia tylko nie pamiętam czy już na tym blogu, czy na poprzednim, ale mniejsza z tym. Dzisiaj mam zamiar skupić się na pakowaniu i wręczaniu prezentów ^^ .

Zacznę od początku, czyli od japońskich zwyczajów pakowania prezentów. 
Prezent powinien być ładnie zapakowany (to chyba normalne) najlepiej jak by był zapakowany w pudełko, a później opakowany papierem do pakowania prezentów ;) 
Teraz właśnie się zaczyna problem bo trzeba dobrać odpowiedni papier. W Japonii nie wolno pakować prezenty w opakowania w kolorach takich jak biały, czerwony, czy czarny, ponieważ te kolory w japońskiej kulturze oznaczają żałobę, a teraz pewnie wszyscy zdziwienie jak to biały i czerwony ? żałobę co ? czarny rozumiem, ale biały i czerwony, why! ? 
A to dlatego, że biały jest uznawany za kolor bogów, czystości, śmierci itp. Jedynie biały jest dopuszczalny na ślubach i pogrzebach, a czerwony również jest zarezerwowany tylko na pogrzeby. 

Mnie osobiście wydaje się, że to w większosci tyczy się tradycjonalistów, ponieważ święta są pełne czerwonego koluru, bo chociaż by ubranie świętego mikołaja, w sumie to nawet jeśli zapakuje się prezent w opakowanie z kilkoma kolorami to myślę, że afery z tego powodu nie będzie ( sama kupiłam czarno-złote opakowanie xd )

Na prezentach też nie powinny się znajdować cyfry takie jak 9 i 4 ponieważ 9 oznacza pecha, a 4 symbolizuje śmierć, nawet jeśli wypisuje się kartki na prezentach to nie powinno się pisać czerwonym długopisem. 


W Japonii daje się prezenty nie tylko od święta, ponieważ prezenty sybolizują szacunek i przyjaźń. Nawet jeśli upominek jest drobny to i tak ważna jest cała ta otoczka, czyli ceremonia wręczenia. Prezent podaje się obiema rękoma i obiema się przyjmuje dziękując ukłonem. Osoba przyjmująca prezent powinna ze trzy razy odmówić przyjęcia prezentu, a osoba dająca upominek powinna powiedzieć tylko coś w stylu "wartość tego prezentu jest znikoma w porównaniu do wartości naszej przyjaźni". Prezenty nie powinny być bardzo drogie, ponieważ wtedy stawiamy przyjaciela w niezręcznej sytuacji.

Kiedy osoba dostanie już prezent powinna zachwycać się nim i komplementować, mówić same miłe rzeczy i zachwalać dar ;) 

Jeśli chodzi o świąteczne prezenty no to co można podarować przyjacielowi, chłopakowi, dziewczynie, czy członkom rodziny. 

 
Maskotka, jest to dobry prezent nie tylko dla najmłodszych, miło jest dostać pluszaka, przynajmniej według mnie i ja np bym się bardzo cieszyła jak bym dostała jakiegoś pociesznego misia <3 





Różnokolorowe sweterki, bardzo przyjemny prezent, ciepły, akurat na zimowe dni ;)

Ogólnie jakaś część garderoby to bardzo fajny i praktyczny prezent tylko jeśli już się decydujemy na co takiego to lepiej dopiero wtedy kiedy znamy chociaż trochę gust tej osoby no i przede wszystkim rozmiar ^^ no i mówiąc część garderoby to nie myslę tutaj o bieliźnie czy skarpetach, chociaż chłopak dziewczynie jak podaruje seksowną bieliznę to czemu nie ;3




Kosmetyki, według mnie to też dobry orezent, taki praktyczni, ponieważ osoba dostająca powinna się ucieszyć ponieważ jej się przydadzą, a dodatkowo będzie miała w zapasie i to zmniejszy wydatki w najbliższym czasie ;)




Słodycze, może to banalne, ale też sprawi radość i osłodzi troszkę życie ^^ 

Urocze kubeczki praktyczny prezent i dawany od dawna ;)

Mogła bym tak wymieniać bez końca, można dać jakiś dodatek do telefonu np jakieś fajne etui lub nowe słuchawki, biżuterię, coś ciepłego na zimę np modne rękawiczki, albo czapkę oraz sprawdzą się nawet prezenty wykonane własnoręcznie i to chyba najlepsze rozwiązanie, ponieważ osoba, która otrzyma taki prezent bardziej go doceni, bo będzie widać ile pracy ktoś włożył w przygotowanie upominku. 

Troszkę świątecznych piosenek, żeby miło spędzić wieczór, może ktoś tak jak ja jeszcze nie zapakował prezentów lub mam jeszcze pare rzeczy do zrobienia w kuchin to też myslę, że będzie miło posłuchać ;3

Przy okazji chciałam Wam życzyć miłych, szczęśliwych, spokojnych świąt Bożego Narodzenia, spędzonych w rodzinnym lub przyjacielskim gronie ;*
Happy Xmas ^^ 

Bye Bye ;)


You Might Also Like

0 komentarze