Vegetarian Sushi ~ nya ;3

wtorek, grudnia 16, 2014


Konbanwa ^^

Dzisiaj chciałabym poruszyć temat bardziej kulinarny, ale nie odbiegający od Japońskiej i ogólnie Azjatyckiej tematyki bloga. Głównie jeśli chodzi o kuchnię to dzisiaj będzie to rozpatrywane pod kątem wegetariańskim. Osobiście jestem Jaroszką, jak by ktoś nie wiedział to jest to odmiana wegetarianizmu, która różni się tylko tym że jarosze jedzą ryby. Tak jak w diecie wegetariańskiej nie je się kompletnie żadnego mięsa, tak w diecie i potrawach jarskich ryba jest jak najbardziej dozwolona, jest to jedyne zwierze do konsumpcji w tej diecie, a jak wiadomo w Japonii jak i w całej azji spożywa się bardzo dużą liczbę ryb.

Dzisiaj skupię się na daniu, które kojaży nam się głównie z rybą i tak jak ja, czy inni jarosze sushi mogą jeść normalnie, jednak wegetarianie ze względu na rybę sushi nie tkną, a szkoda ;3
Więc specjalnie dla wegetarian powstało sushi bez ryby i ono też jest bardzo dobre, zarówno pod względem estetycznym, smakowym, a nawet elementy odżywcze. Oba rodzeje suhi są bardzo zdrowe, to podstawowe ze względu na bogatą w witaminy rybę, a wegetariańskie w bardzo zdrowe warzywa.


Sushi wszystkim się kojarzy z kawałkami ryby z ryżem zawiniętych w wodorosty i jest to wielki błąd. Przepisów na sushi jest bardzo wiele i nie jest to tylko ryż, ryba i glony. W recepturze sushi wykorzystuje się bardzo szeroki wachlarz warzyw, a nawet owoców. Mogą być to warzywa surowe, ale też dopuszczalne są marynowane. 
Wegetariańskie sushi oferuje wiele ciakwych smaków oraz dużą ilość substancji odżywczych. Podstawowymi składnikami są algi morskie, ryż do sushi, wasabi, sos do ryżu, ale jako nadzienie można wykorzystać bardzo wiele składników np :

awokado, marchew, ogórek, śliwka umeboshi, dynia marynowana, sushone śliwki, rzodkiew, tykwa, sałata, tofu, papryka, sezam, kiełki i wiele, wiele innych. 

Dla jasności wyjaśnie parę terminów takich jak wymienione wyżej śliwka umeboshi i tykwa.

ŚLIWKA UMEBOSHI 

Na tym zdjęciu widać tą właśnie odmianę śliwki (to jest ta kuleczka na ryżu, dodałam zdjęcie z wkomponowaną śliwką ponieważ zdjęcie samej tej śliwki nie wygląda zbyt ładnie) 
Słowo "umeboshi" składa się z dwóch wyrazów "ume" czyli śliwka i "boshi" - sushone, a ciekawostka jest taka, że nazwa często nas może zmylić, gdyż jak w tym przypadku śliwka umeboshi to jest gatunek moreli ;) podobno jest bardzo zdrowa i ma wiele właściwości pro zdrowotnych dlatego ciągle jest obiektem różnych badań. 

TYKWA 

Ma dosyć zabawny kształt jak widać na załączonym zdjęciu ;) 
Tykwa jest to rodzaj jednorocznych, pnących się roślin z rodziny dyniowatych. Występuje w Afryce i Azaji.

Wracając już do głównych składników sushi, zacznę od glonów Nori ponieważ tutaj jest taka ciekawostka, że glony nori zawierają więcej żelaza niż mięso 


Awokado jest głownym składnikiem maki-sushi i jest bogate w białko, przyswajalne kwasy tłuszczowe co obniża ryzyko chorób serca (trzeba jeść awokado w takim razie haha), a przy okazji dzięki witaminom A i E jest bardzo dobre dla naszej skóry, pobudza produkcję kolagenu co pomaga wygładzić zmarszczki. 

Tofu jest źródłem białka sojowego, wapnia jak i innych soli mineralnych i witamin.

Imbir ma właściwości bakteriobójcze i przeciwzapalne, silnie rozgrzewa i pobudza krążenie dzięki czemu usprawnia nasz metabolizm. 


Tak mogła bym wymieniać i wymieniać te składniki, ale co z przepisem. Niestety nie robiłam sama sushi i nie mam sprawdzonego przepisu, ale w internecie jest tego dość sporo, a tutaj jest jeden sposób na przygotowanie właśnie takiego wegetariańskiego sushi ;3





Jeśli chodzi o temat wegetariańskiego sushi to na dzisiaj tyle ;) mam nadzieję, że post Was zaciekawił. 
Do następnej notki ^^ papa ;*







You Might Also Like

0 komentarze