Day with Arisa 4 (Winter Holidays)

czwartek, lutego 19, 2015


Konnichiwa ! 

Na początku chciałam Wam bardzo podziękować, że w końcu coś się na moim blogu ruszyło i za te wszystkie miłe komentarze oraz drobne uwagi. To wszystko naprawdę motywuje mnie do dalszego działania. 

Dzisiejszy dzień zaczęłam dość późno, więc nic ciekawego nie zrobiłam oprócz spaceru z psem i nauki japońskiego, która idzie mi coraz lepiej =^w^=  
Dość często wspominam o tym, że zdrowo się odżywiam, ćwiczę i dbam o formę. Fakt jest taki, że nie robię tego od lat tylko od kilku miesięcy, ale i tak stało się to już moim nawykiem i mam fioła na punkcie zdrowego trybu życia. Dwie notki wcześniej pisałam o tym, że w tym tygodniu pojawi się post na temat moich ćwiczeń i tego jak dbam o swoją kondycję i w końcu nadszedł czas na post tego typu ;) 


Oczywiście nie opiszę po kolei każdego ćwiczenia ponieważ każdego dnia staram się zmieniać zestaw ćwiczeń, aby nie było monotonnie. Niestety nie mam czasu, ani ochoty wydawać pieniędzy na profesionalne ćwiczenia w siłowni, czy jakimś klubie fitnes, skoro mogę ćwiczyć sama w domu i dobierać pod siebie ćwiczenia. Ćwicząc w domu nie mogę wykonywać wszystkich ćwiczeń ze względu na brak miejsca, ale jak na warunki domowe i tak daję nieźle radę. Jak będzie cieplej to mam zamiar chodzić na dwór biegać chociaż raz w tygodniu, a jak będą wakacje lub jakieś wolne to liczę na to, że uda mi się ćwiczyć poza domem częściej.


Na świeżym powietrzu ćwiczy się o wiele lepiej, ponieaż przy okazji dotleniamy nasz organizm i poprawia się samopoczucie i przez to lepiej się myśli i przede wszystkim śpi, a sen też jest bardzo ważny przy zdrowym trybie życia. 


Już nie mogę się doeczekać, kiedy będzie ciepło i będę mogła wyjść pobiegać na świeżym powietrzu. Wiem, że mogła bym teraz biegać na zewnątrz jak to robi wiele ludzi, ale niestety ostatnio coś jest z moją odpornością i wolę nie ryzykować chorobą i leżeniem w łóżku.  Zostało mi tylko czekać na wiosnę ;) 


Ćwiczę w domu codziennie od 30 minut do godziny, wszystko zależy od tego jak bardzo jestem zmęczona i na ile mam siły. Nie ćwiczę tylko jak jestem chora, albo mam kontuzję. Yogę ćwiczę z aplikacją Daily Yoga i fitnes z aplikacją Fat Burning ( już o tym wspominałam, jeśli chodzi o zdrowy tryb życia to mam sporo aplikacji na spartfona). Staram się ćwiczyć o jednakowej poże, mniej więcje koło 20.00 


Przed ćwiczeniami dokładnie zmywam makijaż (jeśli mam) i dokładnie oczyszczam twarz, ubieram sportowy biustonosz i spodenki, a czasami nawet ćwiczę w samych bokserkach, czyli w bieliźnie. Zaczynam od Yogi. W aplikacji znajdują się różne zbiory ćwiczeń na różne partie ciała i na medytację. Każdego dnia wybieram inny zestaw. Granice czasowe tych zestawów są od 15-30 minut i potem ćwiczę już bardziej intensywnie z tą drugą aplikacją. Tak ćwiczenia są dopasowane do każdego dnia tygodnia i też te zestawy mają różne ramy czasowe tylko, że one trwają dłóżej od 40-60 minut. 



Oczywiście też ważne są posiłki. Śniadanie powinno być zdrowe, pożywne i nalepiej ciepłe, chociaż żeby herbata, czy kawa była ciepła. Śniadanie powinno być bardzo bogate. Obiad lekki, również ciepły i pożywny, ale w mniejszej ilości, a kolacja powinna być lekka i w małej ilości. Czasami rezygnuję z kolacji. Oczywiście dieta powinna być bogata w owoce i warzywa. Jestem jaroszką (rodzaj wegetarianizmu) i w mojej diecie nie ma mięsa, dlatego też nie ma nic tłustego. Tłustych potraw powinno się unikać. 


Obecnie mam 174 cm wzrostu i ważę 63,8 kg większość osób mówi, że za mało lub dobrze, aplikacje na spartfonie mówi, że waga w normie, a ja uważam, że jest to za dużo i chcę schudnąć do 58 kg ;) 





Na dzisiaj to tyle, mam nadzieje, że notka Wam się spodobała. Jeszcze nie mam pomysłu na jutrzejszą i mam nadzieję, że wpadnę na jakiś ciekawy pomysł, chyba, że Wy macie jakieś propozycje ? Co byście chcieli się o mnie dowiedzieć ? Możecie pisać w komentarzach ;)

Mata Ashita ^^ 








You Might Also Like

25 komentarze

  1. Dziewczyno, jesteś idealna, nie zmieniaj się! :))
    Pozdrawiam serdecznie, Alicja z
    OKIEM-BARWNEJ-POETKI.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tweirdzę, że nigdy nie można być idealnym, ale dziekuję za miłe słowa :*

      Usuń
  2. Świetnie że ćwiczysz tym sposobem dbasz o siebie i swoją formę :) Ja mam zamiar biegać z koleżanką jak oczywiście natychmiast zrobi się cieplutko już się nie mogę tego doczekać :) Aż tak zdrowo się nie odżywiam ale staram się aż tak nie jeść tego jedzienia przez które się tak tyje :) Raz na jakiś czas mi nie zaszkodzi ;) Powodzenia życzę w daleszej nauce języka ^.* i wytrwałości w tych ćwiczeniach ;)

    http://moda-naszym-swiatem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziekuję bardzo ^^ no tak raz na jakiś czas nie zaszkodzi, ja też jem słodycze i czasami zjem coś niezdrowego, ale staram się to ograniczać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mogłabyś bardziej szczegółowo opisać swoją dietę albo "jak wytrwać w dojściu do celu" bo to bardzo trudne a dość ciekawe. Zdjęcia są świetne! Super że odżywiasz się zdrowo, po to nie tylko idealna figura ale również zdrowe ciało i umysł! Mi ćwiczenia zawsze pomagają się wyciszyć no i co najważniejsze smutek coraz rzadziej mnie odwiedza. Buziaki :*

    http://juliapoborczyk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ćwiczenia dużo dają no i poprawiają humor. Dziekuję za podrzucenie pomysłu co do następnego posta. Zastanowię się nad tym, żeby jakoś więcej napisać na ten temat, skoro to Ciebie zainteresowało ;*

      Usuń
  5. Jestem pod wrażeniem ,naprawdę chylę czoła i pozdrawiam

    http://krainakobiety.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, to miłe ;) ja Ciebie również pozdrawiam ;*

      Usuń
  6. Bardzo ciekawy post! :)
    http://asiawroblewska.blogspot.com/2015/02/pierwszy-post_44.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy post :) Piszesz co robisz, jak dbasz o siebie, podajesz informację z czego korzystasz dzięki czemu inni będą mogli spróbować - bardzo fajnie :) Fajnie, ze uczysz się Japońskiego - strasznie podoba mi się ten język :D Kiedyś też troszkę się go uczyłam :D

    Pozdrawiam i będę obserwować bo mnie zaciekawiłaś :)

    http://nocne-granie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło się czyta Twój komentarz ;) cieszę się, że blog się podoba. Języka Japoński jest piękny i zauroczył mnie już bardzo dawno ^^

      Usuń
  8. świetny post! :) moja przyjaciółka także uczy się japońskiego xD więc życzę Ci powodzenia no i oczywiście jak najszybciej osiągnięcia swojego celu czyli biegła znajomość tego języka :) pozdrawiam http://the-hearty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Najważniejsze by podobać się samej sobie ! A ćwiczenia to najlepszy sposób na dobre samopoczucie. Polecam apkę Nike Training ;)
    http://magdaleneheaven.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie wyprubuję tę aplikację, dziękuję ^^

      Usuń
  10. Ja miałam kiedyś jakąś taką dziwną aplikację FitStar czy coś takiego, ale dużo ćwiczeń wymagało więcej miejsca, lub sprzętu, więc teraz, jeżeli już ćwiczę, to ćwiczenia układam sobie sama, w zależności od tego, co chce ćwiczyć danego dnia.
    http://matiaga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przez jakiś czas robiłam tak samo, czytałam w internecie jakie ćwiczenia działają na daną część ciała, którą chciałam poprawić i wybierałam kilka ćwiczeń. Właśnie tutaj jest ten problem, że jak ćwiczy się w domu nie zawsze jest miejsce niektóre ćwiczenia, ale te aplikacje, które ja używam do tego celu nie posiadają w swoim pakiecie ćwiczeń, które wymagają dużej przestrzeni i nawet w ciasnym pokoju można je wykonywać ;)

      Usuń
  11. Super post, naprawdę zachęca do pracy nad sobą, ja już kiedyś próbowałam zrównoważyć swoją diete, ale raczej słabo mi poszło. Poprałam sobię te apki i mam nadzieję, że będę miała z nich pożytek.
    http://nessi-blog-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trzymam kciuki, żeby się udało i mam nadzieję, że te apki tak jak i mi przypadną do gustu ^^

      Usuń
  12. Fajny post. W następnym możesz opisać po trochu wszystkie aplikacje jakie masz co do zdrowego trybu życia na telefonie, jak działają i które najbardziej polecasz :D Do tego możesz zrobić screeny z telefonu tych aplikacji, Ja bym z chęcią przeczytała coś takiego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też jest dobry pomysł,coś na ten temat się pojawi na moim blogu, skoro to akurat Ciebie ciekawi ^^

      Usuń
  13. świetnie że ćwiczysz i dbasz o sibie !

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetnie że zaczęłaś zdrowszy tryb życia!;> Ja też - co prawda zawsze byłam w miarę aktywna ale teraz chcę żeby aktywność była już moją codziennością + zdrowiej się odżywiać ;)
    Nie jestem specjalistką jednak myślę iż powinnaś jeść więcej posiłków 4-5. Kolację jak najbardziej też, z tym że lekką i najlepiej białkową. Jestem świeżo po przyswojeniu wiedzy o tym jak powinna wyglądać wzorowa kolacja;>
    A i jeszcze jedno! Koniecznie rób 1-2dni w ciągu tygodnia na regenerację, ponieważ ćwiczenie 7dni w tygodniu nie jest dobre. Nawet były przeprowadzane badania na 3 grupach osób. Pierwsza ćwiczyła 7dni w tygodniu, druga 5dni w tygodniu, trzecia 3dni w tygodniu. Zdecydowanie najlepsze efekty miała grupa która ćwiczyła 5dni w tygodniu - tak że myślę warto raz w tygodniu się zrelaksować ;>
    Co do wagi, to są różne organizmy i typy sylwetki. Ja mam 170cm i 55kg. Ogólnie jestem szczupłą osobą jednak moja figura to typ jabłko i mam nieestetyczne sadełko wystające z którym walczę - mimo iż moja waga jest teoretycznie ok.
    Pozdrawiam!;>

    http://cytrynkacowartoobejrzec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń