Woman's day in Japan

niedziela, marca 08, 2015


Witam Was bardzo serdecznie w ten piekny dzień i nie piszę tego tylko ze względu na dzień kobiet, ale ogólnie też pod względem pogody, czuć wiosnę i to bardzo, co prawda mamy teraz wieczór, ale cały dzień spędziłam na dworze z moim misiem i byłam zachwycona pogodą i tym, że w końcu jest ciepło na dworze ;) 

Z racji, że dzisiaj mamy dzień kobiet, to chciała bym napisać coś na ten temat i zaprezentować jak wygląda i czy wgl istnieje takie święto w Japonii. 

Niestety w Japonii nie mam typowego dnia kobiet, ale są święta podobne do tego, które mamy obecnie w Polsce. Jedno święto obchodzi się 3 marca, a drugie 14 marca. 


Pierwsze święto podobne do dnia kobiet z 3 marca jesto to tak zwany dzień lalki ( dziewczynki) Hina Matsuri, nie jest to odpowiednik naszego święta, ponieważ głównie jest to święto dla młodych mieszkanek kraju kwitnącej wiśni. W tym dniu każdy dom, w którym są dziewczynki robione są ozdoby z lalek, które przedstawiają postacie z dworu cesarza z okresu Heian. Wszystkie dziewczynki ubierane są w ślicznem kolorowe kimona i są pobłażliwie traktowane przez wszystkich mężczyzna np. braci, kolegów, nauczycieli, ojców itd. Dzień też się świętuje po przez modlitwę za zdrowie, dobry rozwój i szczęście wszystkich dziewczyn. Rozrywką w ten dzień jest picie słodkiej odmiany sake i puszczanie papierowych laleczek na wodę.

Drugim świętem kobiet w Japonii jest tak zwany biały dzień, obchodzony jest 14 marca, ponieważ jest to dokładnie miesiąc po walentynkach. To święto jest powiązane z walentynkami ponieważ jak pisałam w walentynkowej notce, w Japonii na walentynki tylko kobiety obdarowują mężczyzn i ten biały dzień jest tak jakby podziękowaniem za prezenty walentynkowe i to panowie obdarowują panie. 

Te święta nie pokrywają się z naszym Polskim dniem kobiet no i wyglądają zupełnie inaczej, u nas zazwyczja są to tylko życzenia i jakiś drobny upominek, kwiatek, czy coś no i ewentualnie jakieś pobłażliwe traktowanie, ale to zależy ;) 

Ja dzisiaj od swojego misia dostałam cudowną różyczkę i jestem zadowolona, nie chodzi tutaj o jakieś wielkie prezenty, ale o miły gest i o pamięć <3


Prawda, że śliczna różyczka ? 

Mam nadzieje, że notka się podobała no i z okazji dnia kobiet życzę Wam kobitki wszystkiego naj <3 





You Might Also Like

7 komentarze

  1. Z notki sporo się dowiedziała :D
    widać że człowiek całe życie się uczy ^_^
    róża jest przepiękna <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, uczymy się przez całe życie, a i tak wszystkiego się nie nauczymy ^^

      Usuń
  2. Kolejny świetny post :-) Bardzo ciekawe są te święta w Japonii - to pierwsze święto musi sprawiać dziewczynkom wiele radości :-)
    Pozdrawiam

    http://nocne-granie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wątpię w to, to taki bardzo miły gest jak tylko jeden dzień jest poświęcony kobietą, dziewczyną, u nas to tylko się odczuwa jeśli kobieta ma swojego partnera, ablo dobego przyjaciela, czasami może i w szkole ale to jest takie na pół gwizdka, nie ma takiej otoczki i obrzędów jak w Japonii które podnoszą wartość kobiet, gdzie przecież kiedyś w Azji kobiety były gorzej traktowane i wgl no i u nich są dwa święta poświęcone kobietą o u nas w sumie tylko jedno ;) ja również pozdrawiam ;)

      Usuń
  3. No i dowiedziałam sie nowych rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh to dobrze, zawsze będzie można zabłysnąć wiedzą ;)

      Usuń
  4. Lubię poznawać kulturę i zwyczaje innych krajów świata. Mam nadzieję że kiedyś zwiedzę cały świat. (Takie moje małe marzenie)
    http://sim-fit-revolution.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń