Atlas warzyw i owoców- fasola

niedziela, czerwca 28, 2015


Konban wa Minna ! 

Dzisiaj pierwsza notka z serii atlas warzyw i owoców. Maszyna losująca (czyli moja butelka wypełniona po brzegi karteczkami z nazwami warzyw i owoców) wylosowała nam dzisiaj fasole ;)
Wiem, że to warzywo jest pospolite i to może być zabawne, ale mój dzisiejszy post będzie poświęcony fasoli, więc zapraszam do czytania !


FASOLA - ukryta jest w podłużnym strąku, z którego się ją wyłuskuje. Kształt, barwa oraz ilość nasion w strąkach są różne, zależnie od odmiany. W Polsce najpopularniejszymy odmianami fasoli są : fasola biała "Mamut" i "Jaś" oraz fasola czerwona. 



HISTORIA

Fasola pochodzi z Ameryki Południowej. Do Europy przywędrowała dzięki wyprawom Krzysztofa Kolumba. Obecnie to warzywo jest uprawiane na całym świecie, a w Polsce znane i uwielbiane od początku XVI wieku. 

ZDROWIE I URODA

W krajach ubogich do dzisiaj fasola jest cennym źródłem pożywienia. Zawiera dużo witamin z grupy B oraz składników mineralnych takich jak fluor, magnez, żelazo i wapń, które zapobiegają wielu chorobom i wzmacniają organizm, oraz jest bogata w błonnik pokarmowy. Fasola szczególnie polecana jest sportowcą jak i osobą amatorsko uprawiającym sport. Fasola ma też zastosowanie w kosmetye, ponieważ bardzo dobrze wpływa na cerę, szczególnie na cerę trądzikową. 

Taka ciekawostka : w Azji jest wiele innych odmian fasoli jak fasola adzuki, mung, czy fasola czarną. Są one dodawane do kosmetyków, albo robi się z nich domowe peelingi do twarzy.


FASOLA W KUCHNI


Fasola jest zdatna do spożycia tylko po ugotowaniu. Służy jako dodatek do zup, surówek i saatek. Fasolę można konserwować, albo robić ją w tak zwanej zalewie. Najpopularniejsza potrawa to fasolka po bretońsku, ale jest wiele różnych potraw z fasolą, napewno sami znacie kilka. 






Na dzisiaj to tyle, od razu uprzedzam, że z regóły notki z tego cyklu będą krótkie, ale też nie wszystkie tej samej długoci, bo o niektórych warzywach lub owocach jest więcej informacji, a o niektórych mniej, ale też staram się dawać informacje z poza książki i z racji, że blog jest głownie poświęcony Japonii / Azji to szukam informacji na temat wykorzystania danego warzywa lub owocu w krajach azjatyckich. 

Z racji, że to pierwsza notka z tego cyklu to proszę abyście pisali w komentarzach co o tym myślicie, prowadzić ten dział na blogu, czy nie ? wzbogacic o coś, czy wystarczą krótkie informacjie ? 

Dajcie też znać co myślicie o nowym wyglądzie bloga. Niestety jestem amatorem jeśli chodzi o szablony i te sprawy, więc troszkę się z tym namęczyłam, więc piszcie, czy Wam się podoba.

Do następnego posta ;3 Ja ne ! 






You Might Also Like

12 komentarze

  1. Ciekawy wpis, seria zapowiada się super :3

    OdpowiedzUsuń
  2. On jak patrzenia to jedząko to od razu staje sie głodna
    http://gi-venchy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bardzo lubię fasolkę po bretońsku, zresztą tak jak mój mąż :-D Od razu mi się skojarzyła z twoim postem :-D Post fajnie napisany, ładne zdjęcia :-D Zapowiada się ciekawie i czekam na więcej :-) Pozdrawiam :-)

    http://nocne-granie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi to czytać ;) z tej serii notki będą się pojawiały raz w miesiącu, więc zapraszam no i oczywiście zapraszam też na inne posty ;D

      Usuń
  4. Uwielbiam fasolkę po bretońsku <3

    Obserwuję!
    Za komentarz do dwóch najnowszych postów odwdzięczam się czterema komentarzami i obserwacją, jeśli jeszcze nie obserwuję + klikam w bannery, jeśli posiadasz :)
    www.sandrakopko.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe fajna oferta, chętnie zajżę na Twojego bloga ;)

      Usuń
  5. Nie wiedziałam, że fasola wpływa na cerę! Obserwuję!

    rozowe-krolisie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to już wiesz, ciekawych rzeczy można się dowiedzieć o warzywach i owocach, więc zapraszam częściej ;)

      Usuń
    2. PS. ja też obserwuję ;3

      Usuń