Arisa in Kitchen ~ pomysły na śniadanie ( ryżowe placuszki + dodatki)

poniedziałek, lipca 13, 2015



Konnichi wa ! 

Dzisiaj post będzie dosyć nietypowy. Wspominałam ostatnio o tym moim pomyśle ( przynajmniej tak mi się wydaje). Chciałabym wykorzystać czas wolny i rozbudować mój kącik kulinarny na blogu, a z racji, że są wakacje i więcej wolnego czasu to mam czas na zabawy i eksperymenty w kuchni. Chciałam Wam podrzucić kilka moich przepisów i pomysłówn na zdrowe i sycące śniadanka, które ja jem najczęściej i dzięki temu więcej się dowiecie o mnie i moim stylu życia, bo w sumie jesteśmy tym co jemy ;) 

Dzisiaj chciałam Wam przedstawić mój ulubiony przepis na śniadanko takie polsko -  azjatyckie ^^

Placuszki ryżowe + dodatki, które urozmaicą nasze śniadanko.



Tak wyglądają moje ryżowe placuszki, w sumie niczym się nie różnią wyglądem od zwykłych placków ;) 


Do tego sałatka owocowa


i smoothie ;3 

Porcja dla dwóch osób ( byłam taka miła i zrobiłam siostrze śniadanko ;p )


zaczniemy od naszych placuszków. 

co będzie potrzebne ? : 

  • szklanka ryżu (obojętnie jakiego ja używam zwykłego lub czasem jaśminowego),
  • 3/4 szklanki mąki (najlepsza pszenna tortowa, ale też mona zrobić zdrowiej i użyć pszennej razowej),
  • 3-4 łyżki cukru (może być mniej lub więcej zależy jak kto woli),
  • 1 jajko,
  • jakaś szklanka do odmierzania ( przeważnie szklanki mają 250 ml),
  • pół szklanki mleka,
  • łyżeczka soli,
  • olej,
  • miska,
  • garnek,
  • dodatkowe naczynie na ryż,
  • mikser,
  • patelnia.
Jak przygotować ? :

Bierzemy torebkę ryżu ( jak jest ryż taki luzem bez torebek to odmierzamy szklankę, przy tym z woreczków można rozerwać woreczek i odmierzyć szklankę, ale lepiej będzie ugotować cały woreczek). Wkładamy woreczke do garnka, zalewamy wodą tak żeby woreczek był pod wodą, posypujemy solą i  gotujemy ryż według instrukcji na opakowaniu (każdy rodzaj ryżu gotuje się inaczej).  Kiedy ryż będzie już ugotowany, kładziemy go na talerz bądź do innego naczynia i czekamy aż ostygnie. 
Do miski wsypujemy mąkę, cukier, dodajemy jajko i mleko no i nasz ostudzony ryż. Wszystko dokładnie miksujemy (można mieszać ręcznie).

Rozgrzewamy patelnie, lejemy na nią trochę oleju (nie za dużo żeby placuszki nie były zbyt tłuste) no i łyżką nakładamy naszą masę na patelnię ( ja robiłam dwa placuszki na raz i dawałam po dwie łyżki na jednego placka). Smażymy z obu stron i gotowe ;)

Czas na sałatkę ;)
W sumie każdy może dodać cokolwiek do tej sałatki, według uznania, ale ja Wam pokażę moje ulubione połączenie. 

co będzie potrzebne?:


  • dwa banany,
  • kiść winogron,
  • kawałek arbuza (na oko 1/4),
  • 2 nektarynki,
  • dwie łyżki jogurtu naturalnego,
  • miseczki,
  • deska do krojenia,
  • nóż,
  • łyżka.

Przygotowanie:

Wielkiej filozofi tutaj nie ma. Wszystko obieramy (prócz winogron), kroimy w kostkę dużą lub małą, zależy jak kto lubi, wrzucamy do miseczek i mieszamy. Jogurt pełni funkcję dekoracyjną, więc tylko lekko polewamy nim górę sałatki ( nie mieszamy z nim owoców).

PAMIĘTAJCIE, ŻEBY UMYĆ WSZYSTKIE OWOCE DOKŁADNIE PRZED DODANIEM ICH DO SAŁATKI. 

No i ostatni element naszego śniadanka to smoothie ;)


Co będzie potrzebne?:

  • banan,
  • nekatrynka,
  • kawałek arbuza (też na oko),
  • blender,
  • kubeczki,
  • deska do krojenia,
  • nóż,
  • szklanka wody.
Jak przygotować?:

Sposób przygotowania jest równie banalny jak w przypadku sałatki. Kroimy wszystko (nie musi być drobno, ani estetycznie), wlewamy trochę wody i wrzucamy po trochu, tak żeby blender się nie zapchał. Kiedy wszystko mamy zblendowane, rozlewamy do kubków/ szklanek.


Pyszne, zdrowe i pożywne śniadanie to podstawa, ważne żeby mieć energię na cały dzień i nie zgłodnieć przed obiadem ;) 

Teraz notki kulinarne będą częściej, co prawda nie jestem jakąś Magdą Gesler, ale nie trzeba być szefem kuchni żeby jeść dobre i zdrowe posiłki. Prosto, ale smaczenie ;3 
Zapraszam na kolejne posty ;*











You Might Also Like

10 komentarze

  1. Zjadłabym sobie naleśniki ^^

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha mi się już znudziły zwykle naleśniki ;)

      Usuń
  2. Świetny post, pysznie wszystko wygląda, też bym chciała dostać takie śniadanko, twoja siostra ma dobrze :D

    Bardzo proszę o poklikanie w linki u mnie w poście,bardzo mi na tym zależy. Jeżeli poklikasz napisz,a ja się odwdzięczę.Jak chcesz weź udział w konkursie :)

    http://martynencjatestuje.blogspot.com/2015/07/paczka-od-dresslink-stylizacje.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ma dobrze ;p hehe

      Dobra jak będę na kompie to poklikam z miłą chęcią ;3

      Usuń
  3. Placki dobre zawsze i wszędzie.
    Blog

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę zrobić te placuszki :-D Normalnie zgłodniałam przez Ciebie :-D Pozdrawiam :-)

    http://nocne-granie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam placuszki są pyszne, sycące i zdrowe ;) jak zgłodniałaś to musisz je zrobić hehe xd

      Usuń
  5. Jest noc, a ja zgłodniałam. ;-; Lubię takie proste, a zarazem smaczne dania. :D

    OdpowiedzUsuń