Kimono ~ Yukata

czwartek, grudnia 31, 2015


Konnichi wa ! 

Dzisiaj mamy sylwester i zbliżamy się do końca roku 2015, powinnam teraz sprzątać i szykować imprezę, ale jak na razie robię sobie w tym przerwę, bo pomyślałam, że nie mogę Was zostawić bez posta i noworocznych życzeń. Nowy rok to czas na spełnianie postanowień i różnych zmian życiowych jednak dzisiejszy post nie będzie o tym, bo kogo interesują moje postanowienia noworoczne, w sumie to nawet nie mam takich, jest tylko chęć drobnej zmiany, a mianowicie zmiana szaty graficznej bloga, chcę też częściej pisać tematyczne posty takie jak kiedyś i takie jak ten dzisiejszy, a do tego mam nadzieję, że znajdę czas na pisanie kolejnych części mojego opowiadania. 

Dzisiejszy post będzie dotyczył tradycyjnego stroju japońskiego, czyli kimona. Dzisiejszy dzień w sumie jest dobry do pisania postu w tej tematyce, bo kimona są często ubierane na tradycyjne "imprezy" noworoczne w Japonii. 

Kimono - dosłownie tłumacząc  oznacza "coś do noszenia na sobie" - kimono to tradycyjny strój Japoński, kiedyś tego słowa używano mówiąc o każdym rodzaju ubrania noszonego przez ludzi. Później dopiero zaczęto tym słowem określać konkretny rodzaj ubioru, który jest noszony do dnia dzisiejszego, jednak teraz nie nosi się go non stop lecz na jakieś szczególne okazje. 

Przy okazji chciałam też wspomnieć, że jest jeszcze inna odmiana tego stroju, czyli Yukata - jest skróconą formą słowa Yukatabira, czyli lżejsza wersja kimona. W dawnych czasach był to rodzaj stroju domowego lub kąpielowego, w których chodzono do Furo, czyli łaźni. W obecnych czasach jest po prostu noszony na letnie święta i festiwale. 

Jednak dzisiejszy post chcę poświęcić tylko kimonom, może zrobię osobny post na temat yukaty. 


Kimono jest to strój o bardzo prostym kroju w kształcie litery T, trochę przypomina szlafrok. Rękawy są długie i na całej długości bardzo szerokie, czasami osiągają nawet długość pół metra. 

Tradycja głosi, że jeśli kobieta nie ma męża powinna nosić kimono o bardzo długich rękawach, które sięgają praktycznie podłogi. Szatę owija się dookoła ciała przy czym lewa strona kimono powinna być na wierzchu, a cały strój jest uzupełniany Obi, czyli szerokim pasem wiązanym na plecach. 



Jeśli interesuje was więcej szczegółów dotyczących tradycyjnego, japońskiego kimona dajcie znać w komentarzu, chciałam napisać wszystko dzisiaj, lecz czas mi na to nie pozwala, a na koniec jeszcze mam dla was życzenia. 


Życzę wam wszystkim szalonej imprezy Sylwestrowej (tylko bez przesady, aby nie przesadzić z alkoholem), dzikich pląsów nie ważne czy na imprezie w klubie, czy w domowym zaciszu o ile można to nazwać "zaciszem" hehe no i przede wszystkim szczęśliwego Nowego Roku, żeby uśmiecha wam nie znikał z twarzyczek i żebyście wytrwali w swoich postanowieniach, niech spełniają się marzenia ;) 

Ja w tym roku robię dość barwną imprezę sylwestrową, co prawda nie będzie tłumów lecz będą kostiumy, jeśli chcecie relację z mojego sylwestra to również dajcie znać i możecie też pisać jak wy spędzacie tę ostatnią noc starego roku.

Pozdrawiam cieplutko <3

You Might Also Like

16 komentarze

  1. Fantastycznie mieć taką pasję jak Ty. Na Nowy Rok życzę Ci mnóstwa weny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i tobie życzę tego samego ;)

      Usuń
  2. uwielbiam czytać o japońskich tradycjach. Szczęśliwego nowego roku! :)
    X blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję nowy rok przyniesie więcej takiej tematyki na mojego bloga ;3 dzięki i wzajwmnie

      Usuń
  3. Uwielbiam Japonię
    http://fashionbyalexandra1999.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Kimona i yukaty są przepiękne! Niestety, często też bardzo drogie :(( Chciałabym sobie takie w przyszłości kupić :P

    http://sakurakotoo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak są drogie też bym chciała bo mam tylko bluzeczka w stylu kimona albo może bardziej jak yukata bo cieniutka jest ale to nie to samo

      Usuń
  5. Obserwuje ! <3
    Blog fantastyczny ! ;*
    Zdjęcia są po prostu genialne ! :O
    Suuper bloog! :*
    A poniżej mój blog:
    http://maaziix33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, zaraz zerknę na twojego bloga ;)

      Usuń
  6. Oooo, w końcu jakiś blog dla mnie! Uwielbiam Japonię i planuję tam pojechać w przyszłości. Mam nadzieję, że mi się uda :) zrzućmy się na bilet do Japonii! :D obserwuję ♥

    wankostories.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hhaha ja też ma takie plany, trzymam kciuki, żeby Tobie się udało, zapraszam częściej na mojego bloga ;3
      Bardzo chętnie zrobię zrzutę na bilet haha xd

      Usuń
  7. Uwielbiam Japonię, a kimona od zawsze mi się podobały - są piękne, zresztą widać to na twoich zdjęciach :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    http://nocne-granie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, są bardzo piękne, ciekawe czy kiedyś się jakiegoś dorobię ;) dziękuję i również pozdrawiam <3

      Usuń