Magiczna moc olejków

piątek, marca 11, 2016


Konban wa ! 
Dzisiaj mam dla was coś z kosmetyki naturalnej. Tak jak pisałam na fp jest to coś nowego na moim blogu (nigdy wcześniej nie pisałam postów o kosmetyce naturalnej, ponieważ dopiero niedawno zaczęłam się tym tak na prawdę interesować), wiem że to teraz stało się modne i, że nagle dużo osób przechodzi na kosmetyki naturalne, to tak samo jak z modą na weganizm, czy na bycie fit, ale ja tego nie robię ze względu na "modę" tylko tak pomyślałam, że zrobię coś nowego na moim blogu, a że inne tematy mam zaplanowane na inne terminy, więc to jest dobry moment na właśnie kosmetykę naturalną. 

Niestety nie możecie się u mnie spodziewać czegoś obszernego na ten temat, bo dopiero zaczynam zabawę z naturą na większą skalę, może natura to złe określenie, bo jednak wolę ostre makijaże, a to już nie jest naturalne, ale jeśli chodzi o oczyszczanie i pielęgnacje ciała to jak najbardziej jestem zwolenniczką naturalnych kosmetyków. 
Wiem też, że na moim blogu jeśli chodzi o kosmetyczne sprawy pojawiają się z reguły azjatyckie tricki, z resztą cały mój blog jest poświęcony azjatyckiej tematyce, a dzisiejszy post będzie lekko odbiegał od Azji. Możliwe że też nie zupełnie, bo w Azji ludzie kochają naturalne kosmetyki i to nie jest "modą" jak u nas lecz czymś na porządku dziennym. 

Mniejsza o to, dzisiejszy post będzie o moim ulubionym kosmetyku naturalnym, czyli o olejku eterycznym. Ogólnie lubię olejki eteryczne, a dzisiejszy post będzie o olejku nad olejkami, czyli olejku eterycznym z drzewa herbacianego. 

(firma olejku nie jest istotna, produkt sprzedawany tylko w aptekach lub sklepach z eco kosmetykami)

Czym tak w ogóle są olejki eteryczne? 
Nie wiem czy są osoby, które nie wiedzą co to jest, ale dla pewności napiszę definicję tego produktu.
bezbarwne, lotne mieszaniny ciekłe pochodzenia roślinnego, zawierające terpenowane węglowodory, alkohole, fenole, ich estry lub dalsze pochodne.

Olejki eteryczne posiadają charakterystyczną - przyjemną lub przykrą - woń. Ilościowe porównanie intensywności zapachu olejków eterycznych wykonywane jest za pomocą przyrządu zwanego olfaktometrem. Olejki eteryczne otrzymywane są z materiału roślinnego przez destylacji z parą wodną, ekstrakcję lub wytłaczanie.

Jak sama nazwa "olejek eteryczny z drzewa herbacianego" świadczy o tym z jakiej jest rośliny, więc tego nie muszę tłumaczyć. Chcę wam przybliżyć zastosowanie w kosmetyce tego akurat olejku.
Olejek ten stosowany zewnętrznie ma wiele właściwości leczniczych i pielęgnacyjnych, działa głównie:
-bakteriobójczo,
-grzybobójczo,
-antyseptycznie,
-dezynfekująco,
-przeciwzapalnie,
-przeciwwirusowo.

Kosmetyki z olejkiem herbacianym są przystosowane do cery tłustej, skłonnej do zanieczyszczeń, z rozszerzonymi porami i cery trądzikowej. 

Co można jeszcze oprócz trądziku wyleczyć tym olejkiem:
-opryszczkę,
-bóle mięśni i stawów,
-grzybicę,
-łupież,
-zapalenie dziąseł,
-przeziębienie. 

Kilka kropel tego olejku poprawia działanie maseczek oczyszczających do twarzy i zwiększa ich działanie bakteriobójcze. Jest świetnym dodatkiem do glinek kosmetycznych. Dobrym rozwiązaniem jest też dodanie kilku kropli olejku do toników. Taki tonik lepiej oczyści cerę, pomoże walczyć z wągrami oraz wyrówna koloryt cery. 

Ja osobiście używam tego olejku wymieszanego z maścią cynkową. Jest to świetny sposób na walkę z trądzikiem. Efekty widać praktycznie od razu, a nie jest to drogi sposób leczenia tej przypadłości. Wiele metod próbowałam, wydawałam dużo pieniędzy na dermatologów i leki, a maść i olejek kupione razem za kilkanaście złotych starczą na długo, są naturalne, więc nie trujemy swojego ciała no i przede wszystkim działają idealnie. Polecam. Jest to zdrowa inwestycja. Nawet jeśli ktoś nie ma problemu z trądzikiem to raz na jakiś czas może stosować taką mieszankę lub sam olejek, a na pewno nie pożałuje . ;)

Można też dodawać do kąpieli. 

Mam nadzieję, że post się spodobał. Za jakiś czas planuję drugą część postów o olejkach. Nie jest to nic nowego, ani nic ekstrawaganckiego, ale jest to coś wartego uwagi. 
Liczę na szczerą opinię co do posta no i na wasze opinię co do olejku herbacianego ;3

 
 

You Might Also Like

10 komentarze

  1. Uwielbiam wszystkie rodzaje olejków ponieważ każdy jest dobry na coś innego ^^ Mam cały ich zapas, i dodaję zawsze do oleju bazowego przeznaczonego do olejowania skóry głowy oraz różnych maseczek DIY :P

    Zapraszam Na Mojego Bloga Sakurakotoo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nie mam swoje kolekcji olejków, mam tylko dwa, ale w planach mam rozbudowę mojej naturalne kosmetyczki ;)

      Usuń
  2. wyglada obiecująco , moze warto wyprobowac ten specyfik
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój przyjaciel używa tego olejku na problemy z cerą. Bardzo mi go polecał. Ja go jednak jeszcze nie stosowałam.
    Post przyjemnie napisany, lubię czytać o takich kosmetykach.:)
    www.CROWDED-DREAMS.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No więc ja też ci polecę ten olejek ^^ dziękuję za miły komentarz ;)

      Usuń
  4. Już widzę, że to coś dla mnie ♡ Musze koniecznie spróbować ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ;) naprawdę dużo daje ta kuracja olejek herbaciany + maść cynkowa, polecono mi w sklepie z eco kosmetykami i od tamtej pory cera jest jak nowa, ale nawet sam olejek daje dość sporo i nie kosztuje zbyt dużo, naprawdę się opłaca <3

      Usuń
  5. Ja używam inne olejku, tez jest genialny :)

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń