Świąteczny klimat ;3

piątek, grudnia 23, 2016

Jak co roku, świąteczny post musi być. Trochę późno z nim do was przychodzę, ale tak to jest jak ma się napięty grafik i masę postów, które chce się napisać. Powiedziałam sobie, że nie daruję i muszę zrobić post w tym klimacie, bo klimat świąt jest taki magiczny. Post tego typu powinien się pojawić chociażby tydzień wcześniej i gdybym miała więcej czasu na napisanie poprzedniego wpisu i opublikowała go na czas to nie było by teraz tego problemu. Może jeszcze są osoby, które nie czują świątecznego klimatu i nie wiedzą jak się zainspirować, a jeśli nie, no to zawsze można powrócić do tej notki za rok. Każdy ma inne sposoby na wprowadzenie siebie w ten cudowny, bożonarodzeniowy nastrój, niektórzy czują go dużo wcześniej od innych, a są ludzie, którzy wcale go nie czuję (nie wiem jak to jest możliwe). Dlatego tym razem ja zaprezentuję wam swoje sposoby na świąteczny klimat i kto wie, może uda mi się kogoś zainspirować.
Święta Bożego Narodzenia to czas szczególny dla ludzie wierzących jak i tych, którzy nie wierzą w Boga i nie obchodzą tych świąt religijnie. Pisałam post o tym jak to w Japonii obchodzi się owe święta i mimo iż Japończycy to naród, gdzie Gwiazdka to święta bardziej komercyjne niż religijne, ze względu na to, że kraj nie jest chrześcijański. ( Chciałam wam podlinkować post na temat Japońskich Świąt Bożego Narodzenia, ale jednak pisałam go na starym blogu, a byłam przekonana, że jest tutaj i dlatego nie robiłam tego tematu, no cóż, teraz już nie zdążę tego napisać, więc chyba dopiero za rok to zrobię - BAKA !!! ). Większość ludzi klimat świąt czuje już w listopadzie, a nawet i pod koniec października, a u mnie dopiero się to zaczyna jakoś 2 tygodnie przed świętami.
Jak wprowadzam siebie w ten klimat ?
Pierwszą rzeczą jaka wywołuje ów nastrój u mnie jest anime z motywem świątecznym, Chyba nie ma typowego anime o świętach, bynajmniej nie znam, ale jest bardzo dużo takich, w których wątek świąteczny się pojawia. Dodatkowo anime też mają specjalne odcinki, gdzie można znaleźć coś świątecznego lub zimowego. Oczywiście nie tylko anime oglądam w okolicach świąt Bożego Narodzenia, ale większość filmów jest taka sama i też co roku w tv lecą te same, więc to już nie jest takie fajne i klimatyczne :)

Uwielbiam zimowe wieczory z aromatyczną herbatką, może to ma nie wiele wspólnego ze świętami, ale jednak Boże Narodzenie jest na początku zimy, więc po prostu gorąca herbata i wieczorny odpoczynek kojarzy mi się z tym okresem (co prawda w tym roku odpoczynku przed samymi świętami nie mam, ale i tak jestem zadowolona, bo kocham święta). Tym bardziej jeśli piję moją ukochaną herbatkę ostatniego casu, czyli "noc wigilijna", o której już ostatnio wspominałam i chwaliłam się nią na instagramie, na którego serdecznie zapraszam : BaniiInsta

Jest to po prostu czarna herbata z dodatkiem goździków i skórki pomarańczy oraz można w niej też znaleźć przeurocze cukrowe choineczki i płatki śniegu. No po prostu święta w kubku, będę ją piła chyba cały rok <3
Jednym z głównych elementów kojarzących się ze świętami to prezenty. Nie wiem jak wy, ale ja uwielbiam kupować i pakować prezenty, a jeszcze bardziej uwielbiam je dawać bliskim. Co prawda wybór prezentów dla poszczególnych członków rodziny przysparza mi wiele kłopotów, bo nie zawsze wiadomo co kupić i jeszcze żeby chociaż mniej więcej mieściło się w wyznaczonej kwocie. W tym roku calutki dzień spędziłam na kupowaniu prezentów, co prawda zrobiłam to dwa tygodnie przed świętami, ale pakowałam je dopiero w tym tygodniu i od razu było weselej mimo zmęczenia ciężkim dniem.
 

Zapachy, piękne świąteczne zapachy, moim zapachami, które kojarzą mi się z okresem świąt to cynamon, mandarynki i pierniki. Po prostu kocham te zapachy mimo iż czuć je można cały rok to dopiero przed Wigilią ich odczuwanie jest przyjemniejsze i pozwalają uzyskać ten klimat. W domu przed samymi świętami czuć naprawdę wiele zapachów, podczas pieczenia ciast i gotowania potraw wigilijnych po prostu coś pięknego .
Porządki świąteczne - coś co nie każdy lubi i dla większości ludzi jest to najmniej przyjemny moment podczas całego Bożego Narodzenia, jednak nie ma co się oszukiwać, kojarzy się ze świętami . Ja osobiście nawet lubię porządki tylko w tym roku muszę sprzątać na raty, bo nie mam kiedy.



Sezon na cieplutkie, grubsze piżamki uważam za otwarty, czy nie są przeurocze ? Moja mi się kojarzy ze świętami z dwóch powodów. Po pierwsze, jest tak ciepła, że dopiero w okresie świąt jest odpowiednia pora żeby w niej spać, a drugi to, że dostałam ją pod choinkę w zeszłym roku :)
Ciastka korzenne. Po prostu je uwielbiam i jak dla mnie po prostu pachną świętami i mają cudowny smak, w tym roku nie miałam czasu żeby je upiec i jest mi bardzo smutno z tego powodu, ale może uda mi się kupić, mimo iż są one dostępne cały rok w sklepach to ja jem je na święta (nie wiem czemu). I tym smakowitym akcentem kończę listę rzeczy, które wprawiają mnie w bożonarodzeniowy nastrój.
Ten post jest ostatnim postem na moim blogu w tym roku kalendarzowym. Następny pojawi się w styczniu, więc życzę Wam wszystkim wesołych świąt, dużo pyszności na stole, wspaniałych prezentów pod choiną i przede wszystkim miłej, rodzinnej atmosfery, a do tego wszystkiego jeszcze udanego sylwestra i szczęśliwego nowego roku, aby był on lepszy od obecnego. Nowy rok to nowe wyzwania, plany, motywacje i marzenia, więc niech wszystko się ziści.

You Might Also Like

10 komentarze

  1. Ale klimatyczny wpis <3

    Wesołych Świąt :*
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i również życzę wesołych świąt ;*

      Usuń
  3. W co drugim anime, które oglądam pojawia się wątek świąt! Uwielbiam :3

    zapraszam do siebie KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No u mnie nie, bo to zależy od gatunku :)

      Usuń
  4. Piękne zdjęcia, kocham święta- szkoda ,że już po :( Szczęśliwego nowego roku! :3 iobiektywwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Człowiek wyczekuje tych świąt, a one tak szybko mijają. Dziękuję i wzajemnie ;)

      Usuń
  5. Super zdjęcia a wpisem totalnie oddalas klimat świąt :) nenxa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń